nedelja, 28. marec 2010

Spletno bančništvo

Poslovanje z Bank@netom


V okviru naše seminarske naloge smo prišli do ugotovitve, da vse več komitentov opravlja transakcije izven poslovalnic bank in uporablja elektronske medije, kater nudijo večjo razpoložljivost in hitrejši postopek poslovanja. Prehod je koristen tako za stranke, kot za banko. Elektronsko poslovanje omogoča bankam manj papirnatega dela, hitrejše in učinkovitejše servisiranje strank. Za stranke pomeni elektronsko poslovanje enostaven način povezave z banko. V Sloveniji je na področju elektronskega poslovanja dobro razvito poslovanje za opravljanje negotovinskih plačil s plačilnimi in kreditnimi karticami, poslovanje preko elektronske banke za opravljanje celotnega plačilnega prometa, poslovanje z bankomati. Da bi finančne institucije zadovoljile potrebam trga in se razlikovale od konkurence, se posvečajo razvoju različnih tehnologij, s katerimi bi komitentom ponudile storitve elektronskega bančništva. Razvoj tehnologije je povzročil veliko sprememb v bančništvu in poslovanju nasploh. Prišli smo do ugotovitve, da je elektronsko bančništvo postalo vsakdanji pojav ter nujen del bančne ponudbe, če banka še želi ostati konkurenčna in obdržati svoje komitente.

Bank@net je storitev Nove Kreditne banke Maribor (krajše Nova KBM), katera je finančni steber regije ter zaveznik družbenega in gospodarskega napredka v okolju, kjer deluje. Svojim komitentom, katerih je približno 300.000, Nova KBM d.d. zagotavlja celovit spekter finančnih storitev, ki poleg klasičnih bančnih storitev in vključujejo tudi storitve zavarovalništva, e-bančništva, borznega posredništva, naložb v vzajemne sklade, lizing, upravljanje naložb v nepremičnine in podobno. Njihove storitve odlikujejo učinkovitost, varnost, zanesljivost in osebni pristop pri reševanju finančnih izzivov posameznika. Nova KBM je druga največja banka in skupina v Sloveniji.


S pomočjo virov iz spleta (spletna stran NKMB) nadrobno opredelili spletno aplikacijo NKBM Bank@Net, in sicer ključne lastnosti uporabe in storitev za fizične osebe, prednosti in slabosti za komitente, poslovni Bank@Net za pravne subjekte in njegove prednosti, razlike med uporabo za fizične in pravne subjekte, varnost Bank@Neta za fizične osebe, v katerem smo nadrobno opisali overjanje uporabnika in overjanje strežnika Bank@Neta.

Naredili smo primerjavo Bank@neta z nekaterimi ostalimi ponudniki elektronskega bančništva in sicer: SKB net, Prosplet, Klik NLB in Abanet. Banke v svojem spletnem bančništvu ponujajo uporabnikom različne storitve in pakete storitev na tem področju. Vse spletne banke so uporabniku prijazne za uporabo in ne zahtevajo dodatnega računalniškega znanja. Prav tako so vse spletne banke dostopne 24 ur na dan in vse dni v letu. Za varnost spletnega poslovanja je dobro poskrbljeno, uporabniki pri vseh bankah prejmejo certificirano digitalno potrdilo, s katerim lahko iz kateregakoli računalnika dostopajo do spletnega bančništva. Posebnih prednosti ali slabosti pri primerjavi nismo ugotovili, tudi uporabniki bančnih storitev se v vedno večji meri odločajo za uporabo spletnih bančnih storitev, saj tako prihranijo čas in denar.

Skozi nalogo nam je uspelo potrditi na začetku postavljeno hipotezo, in sicer smo z več pozitivnimi karakteristikami potrdili, da je e-bančništvo, kot način poslovanja večjih bank, poslovanje prihodnosti, tako za fizične kot za pravne osebe. Prihranek časa - poslovanje od doma oz. trenutne lokacije, prihranek prevoza do sedeža poslovalnice; in denarja- manjše provizije ter zagotovljena varnost in zasebnost so le glavni razlogi zakaj odločiti se za e-bančništvo. In več kot 40.000 komitentov, ki že uporabljajo spletno bančništvo, to trditev potrjujejo. Razmišljali smo tudi možnih izboljšavah oz. inovacijah in predlagamo razširitev načina e-bančništva za uporabnike mobilnikov in dlančnikov. Da bi si banke pridobile še večje število komitentov, pa predlagamo tudi nižje cene posameznih paketov ter različne ugodnosti uporabnikom. Naša skupina vzpodbuja in pozdravlja poslovanje preko spleta, ne le na področju bančništva. Bančni trg ponuja veliko različnih vrst paketov spletnega poslovanja z banko in z nekaj osnovnega znanja vsak lahko postane uporabnik le-tega.

2 komentarja:

  1. Pozdravljeni.

    Na temo vaše seminarske vam postavljamo dve vprašanji.

    1. Kako bi lahko vključevali starejše občane v e-bančništvo? Razložite torej e-bančništvo in starejše občane (zdaj in v prihodnosti)!
    2. Ali bo v prihodnosti možno tudi polagati denar (dnevni izkupiček podjetij) preko e-bančništva? (ali ste kje to zasledili pri izdelavi seminarske naloge)

    Lep pozdrav.

    Skupina 4

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozdravljeni,

    spodaj smo odgovorili na zgoraj zastavljeni vprašanji.

    1. Kako bi lahko vključevali starejše občane v e-bančništvo? Razložite torej e-bančništvo in starejše občane (zdaj in v prihodnosti)!

    Pri nakupu paketa spletnega bančništva so vključena zelo podrobna navodila za uporabo, priključitev in vnos osebnih podatkov. Podrobno so predstavljeni koraki uporabe (1. priklop na spletno bančništvo, 2. vnos osebnih podatkov, 3. shranitev osebne strani, 4. nakazila, 5. izplačila, 6. transakcija gotovine) ter uporabljeno je tudi slikovno gradivo za podrobnejši prikaz posameznega koraka. V primeru nerazumevanja uporabe, so dodana tudi najpogostejša vprašanja uporabe ter odgovori na posamezna vprašanja, prav tako skoraj vse banke svojim uporabnikom zagotavljajo brezplačno številko za pomoč uporabnikom. Tako da mislimo, da sama uporaba paketa starejšim občanom ne bi smela povzročati preglavic.
    Vse več starejših občanov in upokojencev se zaradi udobnejšega in cenejšega opravljanja bančnih storitev odloča za uporabo e-bančništva. Nekatere banke povečujejo delež starejših uporabnikov tako, da ponujajo paket za upokojence, ki je še enostavnejši za uporabo ter tudi nekoliko cenejši.
    V prihodnje priporočamo, da banke organizirajo dvig pokojnine v celotnem znesku ter na najhitrejši možen način. Da bi se izognili dolgim vrstam upokojencev, ki vsakega prvega v mesecu zapolnijo banke, da bi dvignili pokojnine, priporočamo možnost naročila pokojnine na dom.

    2. Ali bo v prihodnosti možno tudi polagati denar (dnevni izkupiček podjetij) preko e-bančništva? (ali ste kje to zasledili pri izdelavi seminarske naloge)

    V dnevni izkupiček podjetij štejemo gotovinski in negotovinski del poslovanja trgovine. Negotovinsko poslovanje je preko pos terminalov pri nas zelo dobro pokrito, le redko kje se še zasledi slip, ki v skrajnem primeru omogoča plačilo s plačilno ali kreditno kartico v primeru nedelovanja informacijskega sistema. Za gotovinski del so organizirani nočni trezorji kamor trgovine oddajajo gotovinski zaključek poslovanja. Ta del bo eBanka v bližnji prihodnosti zelo težko pokrivala , kako bi to bilo mogoče fizični denar pretvoriti v digitalno obliko in potem nazaj, neka vmesna oblika je morda gotovinski polog na bankomatu, a v tem primeru ne gre za avtomatsko vknjižbo na račun imetnika, pač pa posebna komisija odpre kuverto z gotovino, ugotovi istovetnost zneska in gotovine ter izda nalog za vknjižbo na račun komitente.


    Skupina E-bančniki

    Lepo se imejte.

    OdgovoriIzbriši